بازاریابی انواع مختلفی دارد و در کشورهای مختلف به صورتی متنوع انجام میشود. هدف اصلی مدیران کسب و کارهای مختلف از استفاده از شیوههای متفاوت بازاریابی ایجاد یک برند معتبر و شناخته شده است.
اگر تمام مراحل تحقیقات ، شناسایی نیازها و خواست های مشتریان و روش های کسب رضایت مشتریان به صورت دقیق و علمی انجام شود، نتیجه کاملا مثبتی بر میزان فروش کسب و کار دارد.
حال باید دید مسیر صحیح بازاریابی کدام است و مؤثرترین شیوه برای افزایش فروش و سوددهی بیشتر کسب و کار چگونه باید عملی شود.
دلایل اهمیت بازاریابی:
بازاریابی با در دسترس قرار دادن محصولات و خدمات و عرضه آنها تحت شرایط مختلف و با قیمت مناسب، بر سبک زندگی مشتریان اثر مستقیم می گذارد. شناخت نیازمندیهای بازار هدف تحت عنوان “تحلیل بازار ” بخشی مهم از فعالیت های بازاریابی است و میتوان گفت سنگ بنای تصمیم گیری های مدیریت کسب و کار به منظور تهیه و تدوین استراتژی ها و تکنیک های بازاریابی است.
از دلایل اهمیت این شاخه می توان به ایجاد شغل اشاره کرد (فعالیت گروه گستردهای اعم از متخصصین کامپیوتر، طراحان صنعتی، گرافیستها، مهندسین فروش، تولید کنندگان محتوا و عکاسان صنعتی در چرخه بازاریابی برای پیشبرد کسب و کار).
رایجترین انواع بازاریابی:
- بازاریابی گازانبری
- بازاریابی محدود
- بازاریابی کلاود یا ابری
- بازاریابی مشارکتی
- بازاریابی محتوا
- بازاریابی مفهومی
- بازاریابی دیجیتال
- بازاریابی پیامکی
- بازاریابی B2B و B2C
- بازاریابی الگوریتمی
- بازاریابی مقاله ای
- بازاریابی رسانه های اجتماعی
- بازاریابی ورزشی
- بازاریابی خیابانی
- بازاریابی تلفنی
- بازاریابی ویدئویی
در ادامه این سلسله مطالب با تعریف هر کدام از این انواع بازاریابی همراه باشید.