نیاز انسانی اصلی ترین و پایه ای ترین اصطلاح در بازاریابی است. خواست از نیاز انسان نشات می گیرد و شخصیت فرد و فرهنگ به آن شکل می دهد.
نیاز انسانی اصلی ترین و پایه ای ترین اصطلاح در بازاریابی است. نیاز یعنی حس محرومیت.نیازها شامل نیاز های فیزیکی همانند غذا ، لباس و امنیت و نیازهای اجتماعی همانند تعلق داشتن و نیازهای فردی کسب دانش و … هستند .بازاریاب ها نیازها را خلق نمی کنند بلکه راه حلی برای آن ها می یابند.
خواست از نیاز انسان نشات می گیرد و شخصیت فرد و فرهنگ به آن شکل می دهد. به عنوان مثال همه انسان ها به غذا نیاز دارند ولی آمریکایی ها با ساندویچ بزرگ مک دونالد و هندی ها با برنج طعم دار شده با ادویه ها را می خواهند.جامعه به خواست شکل می دهد و آن را در قالب چیزی بیان می کند که می تواند نیاز افراد ساکن در یک منطقه جغرافیایی را تامین کند.هنگامی که خواست از حمایت و پشتیبانی قدرت خرید برخوردار شد ، به صورت تقاضا در می آید.
شرکت هایی مانند GISP که از نظر بازاریابی عملکردی عالی دارند ، پا را از این مرزها فراتر گذاشته و درصدد درک نیازها و خواست ها و تقاضاها برمی آیند.آن ها در مورد مشتریان تحقیق و هزاران دادده مربوط به مشتریان را تجزیه و تحلیل می کنند.همه نیروها در هر سطحی با مشتریان در تماس نزدیک هستند.