در مطلب پیشین با تعدادی از انواع بازاریابی آشنا شدیم. در ادامه به آشنایی با دیگر انواع بازاریابی می پردازیم.
بازاریابی دیجیتال
بازاریابی دیجیتال یا Digital Marketing شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیتهایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار میگیرند.
بازاریابی پیامکی
بازاریابی پیامکی (SMS MARKETING) یکی از کمهزینهترین و پربازدهترین روشهای بازاریابی است. شما در این روش از طریق ارسال پیامک به مخاطبان خود آنها را در جریان جشنوارهها، تخفیفات، اخبار، رویدادها و… قرار میدهید.
بازاریابی B2B و B2C
بازاریابی B2B که اسم آن از عنوان بازاریابی Business-To-Business برگرفته شده است شامل شرکتهای بازاریابی میشود که هدف اصلی آنها یک شرکت دیگر به عنوان مشتری است.
بازاریابی B2C از اسم بازاریابی Business-To-Consumer برگرفته شده است که شامل شرکتهایی میشود که دارای مشتریهای فردی و شخصی به عنوان هدف هستند.
بازاریابی الگوریتمی
بازاریابی الگوریتمی یا Algorithmic Marketing به کمک استفاده از نرمافزارهای گوناگون و بهصورت نیمهخودکار انجام میگیرد. در این سبک از بازاریابی با انواع فلوچارتها و استراتژیهایی که به طور مکمل عمل میکنند طرف هستیم و همواره از چند استراتژی به طور همزمان استفاده میکنیم.
بازاریابی مقاله ای
بازاریابی مقالهای یا article marketing به کمک مقاله نویسی نوعی از تبلیغات است که یک تجارت درباره خودشان مقالههای کوتاه ایجاد میکنند، زمینه مقالات دربارهٔ تخصص و استراتژیهای بازاریابی است. بازاریابی مقالهای به جز مطلع ساختن خوانندگان از تخصص شما، مزیتهای قابل توجه دیگری هم دارد که اساسی ترین آنها این است که موجب ارتقاء جایگاه شما در موتورهای جستجو میشود.
بازاریابی رسانه های اجتماعی
بازاریابی رسانه های اجتماعی (Social Media Marketing) یک روش قدرتمند برای تمام تجارتهای کوچک و بزرگ به منظور دستیابی به اهداف و افزایش مشتری است.در واقع مشتریان از طریق رسانههای اجتماعی برند شما را میشناسند و با خدمات شرکتتان ارتباط بر قرار میکنند.
بازاریابی ورزشی
بازاریابی ورزشی یا Sports marketing استفاده از مفاهیم بازاریابی برای ارائهی محصولات و خدمات ورزشی است. این روش را برای بازاریابی محصولات غیرورزشی، از طریق مفاهیم و رویدادهای مرتبط با ورزش هم به کار میبرند. مثل سایر روشهای بازاریابی، بازاریابی ورزشی هم به دنبال تشخیص و برآورده کردن نیازها و خواستههای مصرفکننده است و برای رسیدن به این هدف، خدمات و محصولات مرتبط با ورزش به مصرفکننده ارائه میشود. با این روش، برخلاف بازاریابی معمولی میتوان مشتری را به استفاده از محصولات و خدمات غیر ورزشی هم تشویق کرد.
بازاریابی خیابانی
بازاریابی خیابانی Street Marketing یک روش بازاریابی است که محصولات یا خدمات به طور مستقیم به مشتریان در یک محل عمومی عرضه می شود و هدف آن جلب توجه و برانگیختن سر و صدا در مورد آن محصول یا خدمت است. این نوع بازاریابی از روش های تبلیغاتی معمول استفاده نمی کند و می تواند اغلب شامل یک روش تبلیغات غیر متعارف و خلاقانه باشد.
بازاریابی تلفنی
بازاریابی تلفنی یکی از کانال های بازاریابی مستقیم است که در صورت کسب مهارت های لازم جهت استفاده صحیح از تلفن، میزان توفیق فروشندگان در نیل به اهداف فروش را افزایش می دهد.
بازاریابی ویدئویی
ساخت ویدئو از محصولات و خدمات و به اشتراک گذاری و تبلیغ آن در شبکههای اجتماعی و سایتهای به اشتراک گذاری ویدئو را بازاریابی ویدئویی یا ویدئو مارکتینگ Video Marketing میگویند. ویدئو قدرتمندترین ابزار تبلیغ محصولات و برند است که میتواند بازدیدکننده و مشتریان فراوانی را جذب نماید و موجب افزایش ترافیک سایت شما شود.