در ادامه سلسله مطالب معرفی بازاریابی به تعریف انواع بازاریابی می پردازیم.
بازاریابی گازانبری :
بازاریابی گازانبری یا Ambush Marketing یعنی حضور در محل کمپین تبلیغاتی یک کسب و کار دیگر و استفاده از امکانات تبلیغاتی آن شرکت بدون پرداخت هزینه اسپانسری می باشد. این نوع بازاریابی در زمان کمپینهای بزرگ اتفاق میافتد مانند کمپینهای بازاریابی کسب و کارهای بزرگ در بازیهای جام جهانی.
بازاریابی محدود :
همانطور که از نام بازاریابی محدود یاClose Range Marketing مشخص است این شیوه دامنه محدودی دارد و شامل تبلیغ محصول در مکانهای نزدیک میشود مانند استفاده از فناوری بلوتوث در ارسال تبلیغات.
بازاریابی ابری :
بازاریابی ابری یا Cloud Marketing فرآیند تلاش کسب و کارها برای فروش آنلاین خدمات و کالاهایشان از طریق تجربه دیجیتال یکپارچه است که برای کاربران نهایی به صورت فردی اختصاص یافته است. هدف از بازاریابی ابری استفاده از روشهای تبلیغاتی برای هدفگیری مشتریان از طریق اپلیکیشن های آنلاین بوسیله وب سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توئیتر و پورتال های آنلاین است. پلت فرمهای کلود مارکتینگ (پلت فرمهای بازاریابی ابری ) بوسیله یک پلت فرم شخص ثالث پشتیبانی می شوند.
بازاریابی مشارکتی :
بازاریابی مشارکتی (Affiliate Marketing) که با نام های بازاریابی پورسانتی و یا سیستم همکاری در فروش و بازاریابی رابطه ای نیز شناخته می شود) یکی از روش های بازاریابی اینترنتی است که در آن فروشنده (یا شرکتی که یک محصول یا خدمت را ارائه می کند) بر اساس سیستم پرداخت به ازای عملکرد به ناشر هزینه پرداخت می کند. بنابراین تنها زمانی به ناشر تبلیغ مبلغی پرداخت می شود که نتایجی مانند فروش یا یک مشتری راغب (زمانی که کاربر یک فرم یا ثبت نام را تکمیل می کند) از فعالیت او کسب شود.
بازاریابی محتوا:
بازاریابی محتوا (Content marketing) در واقع نوعی از بازاریابی است که به فرایند تولید و به اشتراکگذاری محتوایی که باعث حفظ مشتریان قبلی و بدست آوردن مشتریان جدید میپردازد. این محتوا و اطلاعات میتواند به انواع مختلفی چون اخبار تحلیلی، ویدئو، کتاب الکترونیکی، اینفوگرافی، مطالعه موردی، راهنما و دستور العملها، سوالات و پاسخ، مقالات و تصاویر و… تولید و منتشر شود. بازاریابی محتوا یکی از رویکردهای استراتژیک بازاریابی است که بر تولید و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار با اهداف برندها متمرکز شدهاست.
بازاریابی مفهومی :
بازاریابی مفهومی (Context Marketing) به معنای انتقال محتوا به افراد مناسب، از کانال مناسب و در زمان مناسب است. در بازاریابی مفهومی تمرکز بر مشخصات محصول و خدمات نیست، بلکه تمرکز بر ایجاد رابطه و معرفی و تبیین یک سبک زندگی است.
ادامه دارد….