top bottom
آشنایی با انواع بازاریابی

آشنایی با انواع بازاریابی

بازاریابی انواع مختلفی دارد و در کشورهای مختلف به صورتی متنوع انجام می‌شود. هدف اصلی مدیران کسب و کارهای مختلف از استفاده از شیوه‌های متفاوت بازاریابی ایجاد یک برند معتبر و شناخته شده است.

مرکز آموزش گروه GISP | ۱۳۹۸/۱۲/۲۷

اگر تمام مراحل تحقیقات ، شناسایی نیازها و خواست های مشتریان و روش های کسب رضایت مشتریان به صورت دقیق و علمی انجام شود، نتیجه کاملا مثبتی بر میزان فروش کسب و کار دارد.

حال باید دید مسیر صحیح بازاریابی کدام است و مؤثرترین شیوه برای افزایش فروش و سوددهی بیشتر کسب و کار چگونه باید عملی شود.

دلایل اهمیت بازاریابی:

بازاریابی با در دسترس قرار دادن محصولات و خدمات و عرضه آنها تحت شرایط مختلف و با قیمت مناسب، بر سبک زندگی مشتریان اثر مستقیم می گذارد. شناخت نیازمندی‌های بازار هدف تحت عنوان "تحلیل بازار " بخشی مهم از فعالیت های بازاریابی است و می‌توان گفت سنگ بنای تصمیم گیری های مدیریت کسب و کار به منظور تهیه و تدوین استراتژی ها و تکنیک های بازاریابی است.

از دلایل اهمیت این شاخه می توان به ایجاد شغل اشاره کرد (فعالیت گروه گسترده‌ای اعم از متخصصین کامپیوتر، طراحان صنعتی، گرافیست‌ها، مهندسین فروش، تولید کنندگان محتوا و عکاسان صنعتی در چرخه بازاریابی برای پیشبرد کسب و کار).

رایج‌ترین انواع بازاریابی:

  • بازاریابی گازانبری

  • بازاریابی محدود

  • بازاریابی کلاود یا ابری

  • بازاریابی مشارکتی

  • بازاریابی محتوا

  • بازاریابی مفهومی

  • بازاریابی دیجیتال

  • بازاریابی پیامکی

  • بازاریابی B2B و B2C

  • بازاریابی الگوریتمی

  • بازاریابی مقاله ای

  • بازاریابی رسانه های اجتماعی

  • بازاریابی ورزشی

  • بازاریابی خیابانی

  • بازاریابی تلفنی

  • بازاریابی ویدئویی

 

در ادامه این سلسله مطالب با تعریف هر کدام از این انواع بازاریابی همراه باشید.

آخرین مطالب آموزشی

گاید سوپاپ، پشتیبان سوپاپ های هوا و دود
گاید سوپاپ قطعه ای استوانه ای شکل از فلز است که یا به صورت یکپارچه با سرسیلندر ریخته گری می شود و یا با فشار در سرسیلندر جای می گیرد.
میل بادامک، قطعه ای حیاتی در موتور خودرو
میل بادامک ها یکی دیگر از اجزاء حیاتی خودرو می باشند که موتورهای احتراقی را قادر به انجام کار می کند. اما میل بادامک چیست و چرا نقش مهمی در موتور خودرو دارد؟
آشنایی با انواع بازاریابی
بازاریابی انواع مختلفی دارد و در کشورهای مختلف به صورتی متنوع انجام می‌شود. هدف اصلی مدیران کسب و کارهای مختلف از استفاده از شیوه‌های متفاوت بازاریابی ایجاد یک برند معتبر و شناخته شده است.
تفاوت بازاریابی و فروش به زبان ساده
در تجارت های کوچک و در وهله نخست اغلب افراد بازاریابی و فروش را دو مفهوم یکسان می‌دانند، اما این دیدگاهی اشتباه است و این دو موضوع تفاوت زیادی با یکدیگر دارند.
شاتون، متصل کننده پیستون به میل لنگ
شاتون یکی از اجزاء موتور خودرو است که حرکت را از پیستون به میل لنگ منتقل کرده و به عنوان یک اهرم عمل می کند. این قطعات معمولا از آلیاژهای آلومینیوم ریختگی و یا فولاد تولید می شود و به منظور تحمل تنش های دینامیکی از سوی احتراق و حرکت پیستون، طراحی می شوند.
Preloader